قالب فلزی بتن چیست؟
نوشته شده توسط : فرحصا

قالب فلزی بتن چیست؟

بیشتر افرادی که می‌خواهند با سازه های بتنی و قالب بندی آن ها آشنا شوند برایشان این سوال ایجاد می شود که قالب فلزی بتن چیست؟ در جواب این سوال باید نکاتی را در خصوص سازه های بتنی مطرح کنیم. همانطور که می دانید امروزه سازه های بتنی گسترش زیادی پیدا کرده اند زیرا مزایای زیادی دارند. استحکام و مقاومت فوق العاده‌ بالای آن ها از جمله مزیت های این سازه ها می باشد که در عصر حاضر مورد استفاده ی اکثر افراد متخصص در این زمینه قرار گرفته است. ساخت و ساز این سازه های بتنی نیازمند قالب های مختلفی است که انواع مختلف این قالب ها در بازار موجود است و قالب فلزي بتن یکی از انواع با دوام، مقاوم و رایج آن ها می باشد.

در حقیقت جهت ساخت يك سازه بتن مسلح، بايد بتن تازه در قالب بتن فلزی یا انواع دیگر قالب بتن ها ریخته شود، تا بعد از پر شدن تمام حجم قالب، بتن به شكل مورد نظر در آيد. از آنجایی که یکی از مهم ترین و عمده ترین گام ها در احداث سازه های بتنی، انجام فرایند قالب بندی است، مجری یا پیمانکار سازه های بتنی باید کاملا در جریان امور و فعالیت های مربوط به قالب بندی، از ابزار گرفته تا مشخصات و روش های اجرایی قرار داشته باشد. همچنین پس از استقرار قالب بتن در محل مورد نظر باید از آن ها بازدید کرد و درزهایی که احتمالا باعث بیرون زدن شیره‌ی بتن خواهند شد را شناسایی و ترمیم کرد.

همچنین یکی از مهم ترین متریال مصنوعی که در ساخت و ساز ساختمان ها و بناها کاربرد بسیار زیادی دارد، بتن می‌باشد. این ماده از سال ها پیش در امور ساختمانی و اتصالات بناها مورد استفاده قرار می‌گرفته و همچنین به دلیل مقاومت بالای آن تا به امروز بعنوان یکی از رایج ترین و کاربردی ترین متریال ها در امور ساختمانی شناخته می‌شود.

بتن از موادی مانند آهک و سیمان تشکیل شده و از آن برای فعالیت های ساختمانی استفاده می‌شود. یکی از ویژگی های مهم و رایج بتن محکم بودن آن می باشد. بتن مقاومت و استحکام فوق العاده بالایی در برابر فشار دارد که همین ویژگی باعث شده جزو مهم ترین مواد برای استفاده در ساخت و ساز بنا ها و ساختمان ها محسوب شود.

برای اطلاع از بهترین قیمت قالب فلزی بتن روی لینک کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: قیمت قالب فلزی بتن ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1456 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: